14 Temmuz 2014 Pazartesi

2010 yazı, tatile avrupaya gitme kararı aldık..kocaman bir excel ile planlar yapıldı, 10 farklı ulaşım yolu ve lokasyonla maliyetler karşılaştırıldı..
Karar verildi, thy millerimizle barcelonaya uçuyoruz, rynair ile pisaya geçiyoruz, tren ile floransa sonrasında da 3,5 saatlik trenitalia ile roma..pegasus o sene roma ya uçmaya başladı, ve ilk duyurusu ve promosyon bilet satışı ile karar verdik rotamıza italyayı da eklemeyi...bu vesileyle de rynair ile tanıştık.. çok araştırdım bu kadar ucuzsa bir pislik çıkmalı diye, ama bulamadım..alışmışız uçmak pahalı, inanamadım ülkeler arası 10 € ya uçtuğumuza...kara ulaşımı ve boarding ortadan kaldırılmış maliyetler de aşağı çekilmiş anlaşılan..
Sıraya giriyosunuz uçağa binmek için ve yürüyerek geçiyorsunuz uçağa..ben bilmediğimden öncelik satın almışım 5 € ya :) bu da business class gibi bişimiş meğer, en önde bindik uçağa, istediğimiz yere oturalım diye :) bavul boyutları standart, o standartlarda olmalı valiziniz... el bagajı ancak bu şekilde kabul ediliyor, sanırım 10 kg da sınırı var..ilave bagaj için ekstra maliyet var ama çok kişi buna gerek duymuyor, biz de duymadık.. check in i online veya kiosklardan yaptırmalısınız, biletinizin de çıktısı yanınızda olmalı çünkü boarding kartınız bu kağıtlar... keşke bir an önce Türkiye de dahil olsa uçuş noktalarına..biz çok memnun kaldık ve herkese de tavsiye ederiz...
Barcelona da Sagrada Familia ya yakın kaldığımız otel, T-10 diye bir bilet alınıyor metro girişindeki kiosklardan 10 kez kullanılanılabiliyor ulaşım için.. çok güzel ve düzenli bir metro ağı var şehrin... her yeri elinizle koymuş gibi buluyorsunuz..

Sagrada Familia girişi 20 € idi, biz girdik içeri merakımızdan, ama bence gereksiz, görülecek pek bir şey yok... her yer şantiye alanı...

Park Güell güzel ama sıcakta kavruluyorsunuz..:) favorimiz Monjuic Castle.. kesinlikle görülmeli..muhteşem bir manzarası var..
La Ramblas, İstiklal Caddesi gibi, hareketli, hayat var :) Bu cadde üzerindeki hostellerde kalınabilirmiş meğer, hostellere karşı önyargılı olmasaydım kesinlikle bunu seçerdim ama o zaman için cesaret edemedim.. bu da ucuz uçak gibi.. ucuz olan işte bir iş vardır anlayışına çok fena alışmışız.. Sangria ile tanıştık La Ramblas ta..Herkes sürahilerle bişi içiyor, 2. gün bizde ondan istiyoruz dedik ve çok sevdik :) limonatalı şarap çıktı sangria, hafif ve güzel..

La Ramblas metro çıkışında çarşı var, meyveler düzen içinde, rengarenk..
herşeyden yemek ve her meyve suyundan içmek istiyor insan, o rengarenk dünyada..masal gibi :)

Paella denedik, pek beğenmedik...yağlı bulgur pilavı üzerine istediğiniz katkısı ekleniyor...bizimki deniz mahsulleriydi, o da olmasa aç kalmıştık...
Barcelona da 4 günde rahat rahat gezilir her yer.. bize yetti, tekrar gidilir mi derseniz, kesinlikle evet derim.. :)
Ryanair ile Pisa ya geçiyoruz, 85 km uzakta havaalanı, otogardan sürekli otobüs var, 12 €, 1 saatte Pisadayız.. belediye otobüsü ile şehir merkezine geçiyoruz..meydanda o meşhur eğik kule..kuleyi kaldırma pozları veriliyor, yola devam..tren ile floransa ya geçiyoruz..tren 8 €..45 dakika..peronlardaki sarı kutularda biletin sigortasını başlatmak lazımmış meğer..biz bilmiyorduk, trende bilet kontrolde sorun çıktı.. görevli cezası var diye bizden 100 € istedi..biz de polis çağırmak istedik derken, son paramızı veriyoruz diyerek, konuyu 20 € ya kapattık..
Floransa harika bir yer..küçücük, her yere yürüyerek ulaşabilirsiniz..her yerde rönesansın izleri.. her bina müze..meydanlar heykellerle dolu..herşey muhteşem..1 gün yeterli tüm şehir için..küçücük ama dolu dolu..
Trenitalia ile Roma ya geçiyoruz..tren 3,5 saatte Roma da..biletleri erken aldığımız için 20 €..yoksa tren uçaktan daha pahalı avrupada..
Roma için de 3 gün yeterli..her yere gittik sanırım..yine her yer yürüme mesafesinde..meydanları hareketli..collezium da birşey kalmamış..karşısındaki antik kentte çok güzel çalışmalar yapılıyor..Pantheon favorim..bir de melekler şeytanlardaki çeşmenin olduğu meydan..yağmur bastırınca, ispanyol merdivenlere yakın bir kafede ev yapımı şarapları tatma bahanemiz oldu..tadı o kadar güzeldiki, iki sürahi bitirmişiz..romanın ev yapımı şarapları harika.. :) trevi de parayı attık bakalım, bir daha yolumuz düşsün diye..vatikan muhteşem, tüm günü ayırmalısınız, biz hızlı hızlı gezdik, öyle bitirebildik, giriş 20 € idi..
Pegasus ile gece dönüyoruz istanbul a..uçağımız sabah 5 te..son trenle geçiyoruz havaalanına..gece 12 gibi havaalanındayız..herkes yerlerde, gezginler uyuyor..havaalanı çok kalabalık, şaşıtıcı..konfora çok alışmışız, garip geldi, oysa düşününce neden olmasın, amaç gezmek.. :)
Yollarda karşılaşmak dileğiyle :)